SZKOŁA PODSTAWOWA IM. POLSKICH STRAŻAKÓW

ul. Poznańska 63 w Trzemesznie Lubuskim, 69-200 Sulęcin
tel. / fax (95) 755 12 28, e-mail: sptrzem@wp.pl

W dniach 15.05.-18.05.2018r. uczniowie naszej szkoły, niektórzy rodzice oraz opiekunowie uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Wieliczki, Krakowa, Zakopanego, Wadowic i Zatoru. Mieliśmy okazje zwiedzać Kopalnię Soli w Wieliczce, gdzie od bardzo dawna wydobywano sól kamienną. W 1976 roku kopalnia wpisana została do krajowego rejestru zabytków. Dwa lata później wpisana przez UNESCO na pierwszą Listę światowego dziedzictwa. Pokonaliśmy prawie 800 schodów, aby dostać się do miejsca zwiedzania. To było niesamowite i bardzo ciekawe! Następnego dnia zwiedzaliśmy Kraków – Zamek Królewski na Wawelu, Rynek Główny, Sukiennice, kościół Mariacki, podziemia Krakowa i oczywiście oglądaliśmy Smoka Wawelskiego. Ponadto podziwialiśmy Bramę Floriańską i Barbakan i wiele jeszcze innych wspaniałych zabytków, o których bardzo ciekawie opowiadał nam pan przewodnik, aktor jednego z teatrów krakowskich. Po pełnym przeżyć dniu pojechaliśmy do pensjonatu w Poroninie. Musieliśmy wypocząć, gdyż nazajutrz czekał nas równie emocjonujący dzień. Wyruszyliśmy rano zwiedzać Zakopane. Obejrzeliśmy skocznię, z dołu i z góry. Przy okazji niektórzy zaliczyli swój pierwszy wjazd wyciągiem. Następnie Zwiedzaliśmy kościółek drewniany -na Jaszczurówce. Potem pojechaliśmy do centrum zakopanego i wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę – niestety, zaczęło padać i wiać, więc szybko musieliśmy stamtąd zjechać. Potem się obejrzeliśmy Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku.  Później był spacer po Krupówkach, zakupy i zwiedzanie. Zwiedziliśmy także Wadowice, obejrzeliśmy kościół w pobliżu Muzeum Jana Pawła II i oczywiście, zjedliśmy sławne kremówki. Dnia 18 maja dotarliśmy do Zatoru, czyli Energylandii. To, co tam przeżyliśmy na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci. Emocji było tak wiele, ze trudno to wyrazić słowami. Te kilka godzin to było zdecydowanie za mało, więc wielu z nas chce to miejsce odwiedzić jeszcze raz. Po południu wyruszyliśmy do domu. Na miejscu byliśmy dość późno, byliśmy zmęczeni, lecz pełni wrażeń, wspomnień i zdjęć w aparatach. To była bardzo udana wycieczka!

Gościmy teraz

Odwiedza nas 221 gości oraz 0 użytkowników.